شرکت توسعه تجارت - ساخت سوله ارزان قیمت
رواداری‌های ساخت سوله
1402-04-18
نمایش همه

راهنمای خرید سوله

راهنمای خرید سوله

راهنمای خرید سوله

سوله چیست؟

به سازه‌های فلزی که با سقف شیبدار ساخته می‌شوند سوله گفته می‌شود. سوله‌ها به دلیل طول دهانه زیاد و ارتفاع بلندی که دارند برای بسیاری از صنایع تولیدی، صنعتی، انبارها و سالن‌های ورزشی مناسب هستند و محبوبیت زیادی دارند. سوله‌ها به عنوان پرکاربردترین سازه‌های صنعتی با توجه به نوع کاربری، دارای ارتفاع، طول، دهانه و مقطع متفاوتی هستند. سوله‌ها دارای کاربری های مختلفی ازجمله: دامداری، مرغداری، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، انبارها، سالن‌های ورزشی، آشیانه هواپیما و پارکینگ هستند. در ایران در ساخت شهرک‌های صنعتی استفاده از سوله به عنوان سازه اصلی محبوبیت بالایی دارد و مهم ترین عامل این محبوبیت، سرعت ساخت و نصب سوله است. به همین دلیل خرید سوله این امکان را فراهم می‌کند تا کارخانه‌ها در کمترین زمان به بهره برداری برسند. در این مقاله به بررسی سوله و خرید آن می‌پردازیم تا اگر قصد خرید سوله را دارید اطلاعات اولیه از روند سفارش، ساخت و نصب آن در اختیار داشته باشید.

ساخت سوله شرکت دینا استیل

ساخت سوله شرکت دینا استیل – شرکت سوله کاوه پارس

مراحل خرید سوله

طراحی سوله: اولین قدم در خرید سوله طراحی آن است. برای این کار با توجه به کاربری مورد انتظار از سوله مهندس طراح اقدام به طراحی معماری و سازه سوله می‌کند. طراحی سوله در خرید سوله بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت بهینه بودن طراحی ساخت سوله بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در خرید سوله این مرحله باید با حساسیت زیادی انجام شود.

اجرای فونداسیون: دومین قدم در خرید سوله، اجرای فونداسیون سوله است. پس از تسطیح و آماده سازی زمین محل احداث سوله، فونداسیون سوله طبق نقشه مهندس طراح اجرا می‌شود. اگر فونداسیون سوله به درستی اجرا شود، سوله ساخته شده در هنگام نصب به مشکلی برنخواهد خورد. نصب صحیح سوله در گرو اجرای درست فونداسیون است.

تمیزکاری قطعات سوله

تمیزکاری قطعات سوله

ساخت سوله: سومین قدم در خرید سوله، ساخت سوله است. پس از طراحی نقشه سوله باید شرکت سوله سازی مناسبی را برای خرید سوله انتخاب کنیم که علاوه بر کیفیت ساخت، سرعت قابل قبولی هم در ساخت سوله داشته باشد. برای خرید سوله با شرکت سوله سازی قرارداد بسته می‌شود و طبق نقشه طراحی شده آهن، آلات ورق‌ها و پروفیل‌های مورد نیاز ساخت سوله خریداری می‌شود. قبل از قرارداد بستن با شرکت سوله سازی باید با روند ساخت سوله آشنا بود.

برای آشنایی با روند ساخت سوله می‌توانید مقاله: آشنایی با مراحل ساخت سوله را مطالعه کنید تا اطلاعات اولیه در این رابطه را کسب کنید.

نصب سوله: در خرید سوله پس از طراحی ، اجرای فونداسیون و ساخت سوله، نصب سوله انجام خواهد شد. حاصل هماهنگی طراح، فونداسیون کار و شرکت سوله سازی در مرحله نصب نمایان می‌شود. در مرحله نصب سوله مواردی وجود دارد که آگاهی به آنها در موفقیت نصب سوله اهمیت زیادی دارد. تمام این نکات مهم نصب در مقاله‌ای با عنوان مراحل نصب سوله جمع آوری شده است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

نصب میل‌مهارهای سوله

نصب میل‌مهارهای سوله

خرید سوله ارزان قیمت

در خرید سوله دو عامل بسیار مهم و تعیین کننده در انتخاب شرکت سوله سازی وجود دارد، کیفیت ساخت سوله و قیمت تمام شده سوله. این دو عامل در مقرون به صرفه بودن پروژه و سرعت اجرای پروژه بسیار تاثیر گذار است. هزینه ساخت و خرید سوله درصد زیادی از هزینه پروژه را شامل می‌شود. اگر در خرید سوله و ساخت سوله در هزینه‌ها صرفه جویی شود (سوله ارزان بخریم) در تامین مالی کل پروژه تاثیر گذار است. برای خرید سوله باید هر دو عامل کیفیت و قیمت تمام شده را در نظر بگیریم. راهکارهای ساخت سوله ارزان قیمت را در مقاله‌ی مجزایی به طور مفصل بررسی کرده‌ایم که اطلاعات مورد نیاز درمورد خرید سوله ارزان درآن مقاله ذکر شده است.

برای مطالعه کلیک کنید. راهکارهای ساخت سوله ارزان قیمت

خرید سوله دست دوم یا  نو ؟

همان طور که گفته شد کیفیت و قیمت تمام شده دو عامل مهم در خرید سوله است. برخی خریداران سوله برای کم کردن هزینه‌ها و خرید سوله ارزان به سراغ سوله دسته دوم می‌روند. سوله دست دوم چیست؟ به سوله کارکرده‌ای که قبلا در محل دیگری نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و باز شده است و قرار است دوباره در محل دیگری مورد استفاده قرار بگیرد سوله دست دوم می‌گویند. اگر چه خرید سوله دست دوم در مجموع قیمت تمام شده را پایین می‌آورد اما مشکلات دیگری را با خود به همراه دارد که متاسفانه به آنها دقت نمی‌شود. به تعدادی از این مشکلات اشاره می کنیم. ممکن است شرایط اقلیمی ای که سوله دست دوم برای آن طراحی شده باشد با شرایط اقلیمی جدید مطابقت نداشته باشد و از نظر طراحی و سازگاری با محیط جدید دچار مشکل شود. ممکن است که سوله دست دوم تحت بارگذاری خاصی قرارگرفته باشد که در استفاده مجدد از آن دچار ضعف سوله شود. در سوله دست دوم قابلیت نظارت بر ساخت و متریال استفاده وجود ندارد و امکان تقلب و استفاده از متریال ضعیف وجود دارد. اشکالات بسیار دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود خرید سوله دست دوم را توصیه نکنیم.

ساخت سوله شرکت سرام نگار

ساخت سوله شرکت سرام نگار توسط تیم مجرب سوله کاوه پارس زرین

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، در خرید سوله باید به کیفیت ساخت و قیمت تمام شده هم زمان توجه داشت. سوله دست دوم اگرچه از لحاظ قیمت گزینه بهتری است اما قطعا از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با سوله نو نخواهد بود. پس به خریداران سوله پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید سوله دست دوم نروند و خرید سوله ارزان را از راه های دیگر محقق کنند. شرکت سوله کاوه پارس زرین با تکیه بر توان مهندسی و تلاش روزافزون پرسنل خود امکان خرید سوله ارزان و با کیفیت را فراهم می‌کند. می‌توان با استفاده از راهکارهایی در چهارچوب آیین نامه و بهینه سازی طراحی سوله هزینه ساخت و نصب سوله را پایین آورد بدون اینکه از کیفیت ساخت سوله کاهش یابد. شرکت سوله کاوه پارس زرین آماده عقد قرارداد با مشتریان محترم برای ساخت و نصب سوله و اسکلت فلزی می‌باشد و این تضمین را می‌دهد که در خرید سوله تمام دغدغه‌های مشتریان خود را در نظر بگیرد تا سوله ارزان و با کیفیت تولید و نصب شود.